Home
Home
    • Home
    • About us
      • About CTAC
      • Organization
      • Regulation
    • People
      • Members
      • Positions available
    • Research
      • Vision
      • Research Areas
        • Construction Materials and Technologies
        • Hydraulics and Environment
        • Territory
      • Ongoing Research Projects
      • Research Projects 2018-2022
      • Past Projects
    • Facilities
      • Construction Materials and Technologies
      • Hydraulics and Environment
      • Territory
    • Publications
      • All
      • Books
      • Book Chapters
      • Papers in Scientific Journals
      • Conference Comunications
      • PhD Thesis
      • Masters Thesis
      • Journal
      • RepositoriUM
    • Education
      • Doctoral Programme Infrarisk
      • Doctoral Programme in Civil Engineering
      • Doctoral Programme in Eco Construction and Rehabilitation
      • Doctoral Programme of Solid Waste Management and Treatment
      • International Doctorate in Sustainable Built Environment
        • International Doctorate in Sustainable Built Environment
      • Master's Degree in Civil Engineering
      • Master's Degree in Sustainable Built Environment
      • Master's Degree in Urban Engineering
      • Master´s Degree in Sustainable Construction and Rehabilitation
    • Partners
    • Events
    • News
    • SITAC
    Filter

    Publications

    Papers in International JournalsChapters/ Papers in International BooksChapters/ Papers in National BooksCommunications in International ConferencesCommunications in National ConferencesMSc ThesesBooksProceedingsPatentsTechnical/ Scientific ReportsPhD Theses

    Mark & Sust - Marketing & Sustentabilidade

    TitleMark & Sust - Marketing & Sustentabilidade
    Publication TypeBooks
    Year of Publication2012
    AuthorsSoutinho A., Davico A., Delgado A., Marques C., Couto J. P., Castro J., Pereira L., Alves M. M., Costa M. B., Mendonça P., Brito R., Eires R., Carbajal R., and Jalali S.
    Editorsdo Escola de Arquitectura U. M.
    Secondary TitleMark & Sust - Marketing & Sustentabilidade
    Abstract

    Este conjunto de reflexões resultou de um seminário que teve como objectivo discutir as relações entre o marketing e a sustentabilidade na arquitectura. A sustentabilidade é um conceito que cada vez adquire mais visibilidade na organização e estruturação de todo o sector da construção e na mudança das mentalidades de todos os intervenientes, desde o promotor ao consumidor. Este conceito começa por outro lado a ser uma bandeira de marketing para promotores, construtores, arquitectos e engenheiros que utilizam os adjectivos “sustentável”, “verde”, “ecológico” nos seus empreendimentos e projectos como um factor de reconhecimento social e de qualidade. A evolução tecnológica é encarada como impulso criativo na arquitectura e no seu consumo social enquanto factor de venda. Na construção, a etiquetagem (em termos de certificação energética e de rótulos ecológicos), contribui cada vez mais para uma mais eficiente utilização dos produtos e também uma maior consciencialização sobre os comportamentos mais aceitáveis. No entanto, pela proliferação de empreendimentos ditos “sustentáveis” o consumidor sente necessidade de decifrar duma forma mais objectiva o verdadeiro significado do termo, sendo este o âmbito do debate que se pretende promover com este conjunto de reflexões. Ao longo dos capítulos deste livro procura-se desta forma fomentar a discussão à volta de dois factores que à primeira vista parecem antagónicos no quadro da economia de mercado: marketing e sustentabilidade. Para tal, contou com a participação de arquitectos, engenheiros, um marketeer e académicos de diversas formações e percursos profissionais.

    Number of Pages1–202
    Date Published2012-10-01
    PublisherEscola de Arquitectura da Universidade do Minho
    ISBN978-989-96163-3-2
    KeywordsArquitectura, Marketing, Sustentabilidade
    URLhttp://sieeum.eng.uminho.pt/publicacoes/pub.aspx?pubid=13451
    RightsrestrictedAccess
    Peer reviewedno
    Statuspublished
    • Google Scholar
    • BibTex
    • RTF
    • XML

    About CTAC

    The Centre for Territory, Environment and Construction (CTAC) is a research unit of the School of Engineering of University of Minho (UMinho), recognised by the “FCT – Fundação para a Ciência e Tecnologia” (Foundation for Science and Technology), associated to the Department of Civil Engineering (DEC), with whom it shares resources and namely human resources.

    Currently CTAC aggregates 25 researchers holding a PhD of which 20 are faculty professors of the Civil Engineering Department. Read more


    Watch the CTAC Institutional Video

    Journal

    Research Areas of Competence

    Construction Materials and Technologies
    Hydraulics and Environment
    Territory

    News

    Contact us

    Centro de Território, Ambiente e Construção
    Escola de Engenharia da Universidade do Minho
    Campus de Azurém
    4800-058 Guimarães, Portugal

    Phone: + 351 253 510 200 (517 206)
    Fax: + 351 253 510 217

    Email: geral@ctac.uminho.pt


    Copyright 2014 CTAC Research Group in Territory, Environment and Construction
    Website Credits